سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 114290

  بازدید امروز : 5

  بازدید دیروز : 13

تیراندازی

 
اندیشه مایه عبرت گرفتن است و از لغزش ایمن می سازد و پشت گرمی می آورد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: فرید ::: دوشنبه 87/3/13::: ساعت 12:9 صبح

تدوین یک برنامه آموزشی موثر که این جنبه رقابت را توسعه دهد در پرورش ورزشکار برنده مدال طلا ضروری است. جهت ارایه این برنام و توضیح بیشتر در مورد چگونگی ارتباط درونی این ویژگیها مراحل ویژه ای مدنظر است.

مرحله اول: یک برنامه «من می توانم» بسازید. در این برنامه لازم است اهدافی را که در نظر دارید به آنها دست یابید، یادداشت کنید. این جملات ذهنی درست و تکنیک های عملی صحیح را که مورد نیاز شماست، در برنامه بگنجانید.

مرحله دوم: به صورت شفاهی مراحل اجرایی و جمله های ذهنی را توسط یک ضبط صوت، ضبط نمایید. این عمل به ذهن خودآگاه فرصت می دهد تا این پیام گام به گام را که تظاهر ذهنی سطح اجرایی هدف است، پردازش کند. این تمرینات شفاهی را چندین بار تکرار کنید.

مرحله سوم: با چشمان بسته پیام ضبط شده را گوش داده و مادمیکه ذهن خودآگاه، برنامه ضمیر ناخودآگاه را می سازد مراحل اجرایی را مجسم کنید.

مرحله چهارم: در حالیکه بدن حرکات فیزیکی به خود می گیرد با استفاده از گوشی شلیک کردن تمرین کنید تا تصور ذهنی را با این تمرین بیاموزید.

مرحله پنجم: در حالیکه از گوشی استفاده میکنید، حرکات بدنی را با نشانه گیری روی کاغذ خالی تکرار کیند. توجه خود را بر تفنگ گیری، انقباض عضلات و علایم ظریفی که بر تفنگ گیری و مراحل یک شلیک تاثیر می گذارد، معطوف کنید.

مرحله ششم: در همه مسابقات، آموزش ها و تمرین از همان مراحل معین پیروی کنید. هنگامی که مراحل تیراندازی تکمیل و حواس محدود می شود، محل دقیق هدف، جایی را که گلوله اصابت می کند، مجسم کنید. مرحله تکمیلی را انجام داده و سپس عمل شلیک و مراحل آن را بازبینی نمایید.

این طرح بر واکنش مثبت متمرکز است. مجموعه ای از رفتارهای صحیح که موجب اجرای مراحل شلیک موثر می گردد. این عمل راه حل کمکی جهت استفاده در بسیاری از موقعیت هاست؛ حتی در موانع روانشناختی که گاهاً اتفاق می افتد و اجرای مراحل را مختل می کند.


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم


تیراندازی

فرید
سلام.به وبلاگ تیراندازان سیستان و بلوچستان خوش آمدید.
 

حضور و غیاب

 

بایگانی

 

اشتراک